Uppdatering

Okej, på senaste tiden har jag varit grymt dålig på att uppdatera. (Okej, inte bara på senaste tiden, men iaf) Det har varit en bra tid... Har träffat mkt kompisar och haft det härligt!
I lördags var jag på en vigsel mellan Johanna och John, som gick på samma gymnasium som jag. Det var ett väldigt fint bröllop och de var vackra ihop, jag hoppas att de blir lyckliga tillsammans! Även roligt att träffa lite folk från gymnasiet som jag inte har träffat sen studenten... Fint väder dagen till ära, det kunde inte bli mycket bättre! Vigseln ägde rum i Torbjörnstorps kyrka utanför Falköping.
Sen har jag också börjat på en kurs på högskolan, "Kreativt skrivande". Den handlar om att lära sig skriva noveller. Den verkar väldigt rolig, för i stort sett ända sen jag lärde mig att skriva har jag älskat att skriva, när jag var liten sa jag att när jag blir stor ska jag bli författare. Även om författare kanske inte är planen längre, så gillar jag fortfarande att skriva på olika sätt, så det blir kul! Igår skulle jag ha haft seminarie, vi är i grupper om fem som ska disskutera varandras historier och ge kritik, men eftersom att det var första gången igår hade vi bara ett testseminarium. Problemet var att vi var fyra av fem där, men det var ingen lärare där. Vi väntade en timma och sen gick vi, för hon hade fortfarande inte dykt upp. Sen visade det sig att hon var hemma för vård av barn. Lite irriterande, framför allt för att jag hade en hemsk huvudvärk den dagen som jag var tvungen att stå ut med! Men vi lärde känna varandra lite bättre, så något positivt var det ju i alla fall :)
Sen hade jag också som plan att jag skulle plugga latin på distans, men jag tror inte att det blir så. När jag läste lite om vad som krävdes av en också, kände jag att det är bättre att fokusera på en kurs i taget, framför allt när jag vill kombinera jobb med studier, så det får nog vänta!
Sen har en ny termin av Speed (vår barnsamling i kyrkan) börjat. Första gången kom det 37 barn, andra 43 och då var nästan alla barnen från första gången med också. Det har börjat väldigt bra och det är en härlig skara! Det var fullt med liv och stoj och stim, de har så mycket energi! I onsdags hade vi en konditor på besök som bakade tårtor, mycket intressant att se! Jag trivs väldigt bra där, älskar att ta hand om barn! Och det är kul att märka hur kul de tycker att det är. Har sett fler av dem utanför Speed, sånna som bor i närheten av där jag bor och de blir alla så glada när de ser en! Då känner man sig verkligen uppskattad...
För övrigt lever jag vidare, söker jobb, umgås med fantastiska vänner och upplever nya saker varje dag!

Tittar nu på bröllopsfixaren och bara tar det lugnt!
Tittar nu på Bröllopsfixaren och tar det lugnt!

God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0