Inte längre student!

Ja nu har jag haft min sista lektion i "Kreativt skrivande", kursen som jag nu har läst under hösten. Det innebär att jag nu, för första gången sen dagis, inte längre pluggar. Känns lite konstigt! Nu är jag bara en "vanlig arbetslös"... Jaja. Kommer sakna folket i min seminariegrupp, vi hade det så mysigt ;) men men, man kanske stöter på varandra, det vet man ju aldrig ^^
En liten uppdatering sen sist. I tisdags umgicks jag med Nathalie och Jojo (hennes hund) nästan hela dan. Det var trevligt, det var jätte längesen vi sågs sist! Vi drog runt på stan (fast utomhus då eftersom hon har hund) och snackade och skrattade och hade allmänt trevligt. Sen åkte hon till trollhättan och jag gick hem. Det var dock inte så bra för mig att vara ute hela dagen, då jag har lunginflammation. Har nog missat att skriva det på bloggen, men det jag förut trodde var en besvärlig förkylning visade sig vara just lunginflammation. Så nu går jag på antibiotika och dricker hostmedicin flera gånger om dagen. Stark hostmedicin, med morfin i så man blir lätt trött av den. Men skönt att slippa hosta så mkt iaf! Och tror faktiskt att jag har blivit lite bättre sen jag började med antibiotika, vilket är skönt!
Sen igår var det Speed, precis som varje onsdag. Vi hade mörkerspårning inomhus, jag befann mig i vårt hemliga rum i kyrkan (egentligen inget hemligt rum, men inte många vet om det... Det funkade som ateljé när mina föräldrar var små, men inte nu längre. Det är i en lucka i golvet inne i utrymmet mellan dopgraven och telefonrummet, så det är väl dolt, man kan inte se det om man inte vet om det ^^) och hade en lek. De fick godis som poäng men så började de anklaga varandra för att ha tagit deras godisar, så det var mycket småtjafs, men sånt får man räkna med ibland! Det blev lyckat ändå, trots viss brist på ledare. Som vanligt...
Idag var det då sista lektionen på högskolan. Vi lämnade in våra slutarbeten, novell vid namn "Bron" och de som ville fick läsa upp en novell de hade skrivit. Jag valde att inte göra det, då jag inte kände att jag ville läsa något jag tidigare skrivit och den senaste kändes så lång. Dessutom visste jag att jag bara skulle börja hosta massor, så jag tänkte att det var bäst att låta bli. Sen har jag bara tagit det lugnt idag, och det blir samma sak i morgon. Skönt att inte ha någonting att göra nu så jag kan lägga all min energi på att bli frisk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0