Dåligt med uppdatering!

Oj här har jag varit dålig på att uppdater! Och då har det ändå hänt så mkt sen sist... För det första: Jag har fått jobb! Eller inget fast så, men jag fick äntligen tummen ur och skickade in papprena om att vara vikarie på skolor och förskolor i skövde. Och nu har jag jobbat ca 2 dagar i veckan den senaste tiden! Sjukt kul, jag trivs verkligen!
Dessutom har min kusin Frank kommit hit. Han kom torsdagen efter min senaste blogg och ska nu stanna här tills januari. Skoj skoj :D
Helgen efter där åkte vi till Sthlm för att hälsa på min syster. Vi var en sväng i Skogskyrkogården, tittade på systers skola och hälsade på morbror Berdnt en sväng på lördagen. På kvällen såg vi "Midnight in Paris", grymt sevärd film!
På söndagen åkte vi till Filadelfiakyrkan på möte. Handlade om att sova, det passade mig perfekt ;) Efter åt vi på Glada stinsen och åt glass hemma hos syster. Sen var tanken att vi antingen skulle gått på konsert där min moster Gunilla spelade eller där min kusin Maja sjöng, men jag hade sån hemsk hosta så jag kände inte riktigt för det, utan jag, pappa och Frank åkte hem. Mamma skulle jobba i sthlm på måndagen, så hon stannade kvar och de gick på Majas konsert!
Veckan efter jobbade jag då på Helenaskolan. Det var kul, men ganska jobbigt, eleverna var så olydiga! :P Men det är jobb i alla fall och jag trivdes! (Veckan innan var jag en dag på rydskolan...) Och jag hade lite englandsplanering och filmkväll med Sara. (Kom inte på något som är värt att skriva här än, bara lite vandrarhem och sånt...) På helgen kände jag som så att nu hade jag hostat i tre veckor och jag hade inte tagit det lugnt alls typ på hela den tiden, så det fick bli en slapparhelg. Endast fönstermålning och "Slumdog millionaire" i PK tog jag tid till!
Sen följde veckan av mer jobb, jag passade några kompisars barn en dag, en dag på helenaskolan och sen en dag på Lundagårdens förskola! Jättesöta ungar :> Jätte kul! Det gillade jag verkligen. Älskar verkligen att jobba med barn! (Planerar ju även att plugga till lågstadielärare senare, så det är bra att få testa på liknande jobb nu innan, så jag vet att detta verkligen är vad jag vill jobba med!) Men i fredags gav jag upp. Hostan hade gått väldigt mycket upp och ner senaste veckan och jag tänkte att fyra veckor med bara hosta är inte normalt så (med lite pushning av modern) ringde jag till vårdcentralen och kollade upp det. Och det visade sig att jag har lunginflammation! Men en sån version som inte är så farlig och man får inte alltid feber, vilket jag fattade eftersom jag inte har haft det. Så nu går jag på antibiotika så får vi hoppas att jag blir bättre snart!
Så var vi framme vid den här helgen. Den var mysig, också den bara till att ta det lugnt! Mina föräldrar åkte på minisemester till Ljungskile så jag och Frank var ensamma kvar hemma. På kvällen igår hade jag dock Carro hemma en sväng och vi hade filmkväll. Idag var jag i kyrkan på förmiddagen och sen åkte jag med mormor och morfar hem, dit även mina föräldrar kom sen! Och maten som mormor lagade var lika god som vanligt, fläskfilé och potatis! Ibland önskar jag att jag kunde laga lika bra mat som hon...
I kommande veckan har jag inte så mkt planerat, får se om de vill att jag ska jobba nånting, annars blir det bowling i morgon och speed på onsdag, säkert något mer blir det också men det får vi se då!
jag och syster för några år sen på öland <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0