Uppdatering: Englandsresan

Jag kom på att jag och Sara också har bestämt lite mer för vår resa. Eftersom vi använder bloggen för att komma ihåg allt, ska jag skriva upp det här! :) När min familj var hos hennes familj på kräftskiva (Väldigt mysigt för övrigt!) tittade vi lite på internet och vi hittade ett ställe där de spelade in en del av filmen Stolthet & Fördom, nämligen mr Darcys hem. Jag och Sara är väldigt förtjusade i den filmen, så därför tyckte vi att detta var ett nödvändigt stop på vår resa! Eventuellt blir det något mer liknande stop om vi hittar något som passar bra! Vi sa också att vi ska gå på nån typisk engelsk pub och titta på OS som är i London när vi är där. Vi är på fel sida av England, så vi kommer inte ha möjlighet att titta på det på plats.

Vi har också sagt att om vi har tillräckligt med pengar ska vi gå på ett nöjesfält i Blackpool! Där har de europas största berg-och dalbana. När man är längst upp i den ser man bara hav, så det ser ut som att man ska åka rakt ner i havet. Denna åkte min syster med vår pappa när hon var 8 år. Inte jätte roligt för henne, det tror jag inte att hon gör om i första taget. Jag var för liten då, för se om man vågar nu! Annars finns det många andra roliga atraktioner där (Om det är som jag kommer ihåg det... jag var ändå bara 6 år när vi var där...) Men det blir nog jätte roligt och ett bra avslut på vår resa!
Just nu är Sara i Spanien och jobbar som typ au pair, men bara i tre veckor, hon kommer hem nästa vecka! Det ser jag fram emot... Då ska vi börja planera resan på riktigt! Det är ändå bara ca 10 månader kvar ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0