Speed och konstiga drömmar

Idag har det varit en lugn dag, men föregående natt var vildare. I drömmen alltså. Jag drömde att jag var Harry Potter och att Voldemort och hela världen letade efter mig. Därför var jag tvungen att gömma mig, så jag gömde mig under en filt i min säng. Väldigt smart! Mamma hjälpte mig med allt jag behövde och jag visste att trots att jag inte sa någonting så visste mamma att jag älskade henne och var tacksam xD sen var jag och mamma utomhus och gjorde någonting av nån anledning, och när vi kom hem var min farbror Frank där. Åh nej tänkte jag, men det verkade som att han var på min sida, så det gjorde ingenting. Trodde jag. Men sen kom jag på att detta hade hänt förut och då hade han ringt polisen, så då fick mamma stoppa honom. Sen vällde det in massa folk och alla blev typ glada att se mig xD Sen helt plötsligt var jag i en lada och pratade med Oliver Wood (Kapten i Harrys quidditch lag på Hogwarts) och han snackade om att han inte visste om jag hade gjort bra eller dåliga saker mot honom och hans familj xD Sen kommer jag inte ihåg något mer. Sjukt konstig dröm iaf!

Sen idag har vi haft vår barngrupp Speed igen. Vi var uppe på Billingehus och klättrade på klättervägg och gjorde lite lekar. De verkade ha roligt så det var bra! Jag var mest ute, där de fick leta saker och spela upp en sketch där Samuel läste upp saker som alla skulle göra. Det var också en lek med ord, så t ex tappade hjälten hakan och lämnade kvar den, sen efter ett tag tog han upp den och gav den till hjältinnan xD kul, men det var väldigt kallt! Man märker verkligen att det börjar bli höst nu...
I morgon har jag lektion i kreativt skrivande igen. Då blir det att prata om varandras noveller, vi fem som är i seminariegrupp. Lite nervöst att höra vad de har att säga om min! Skrev en novell om "Clownen" som handlar om en tjej som har blivit klassens clown och inte vill det längre.
En fördel med hösten är att man  kan börja använda mössa igen!
(För övrigt har jag gjort mössan själv, blev väldigt nöjd!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0