Pysseldag och galenskaparna

Idag har varit en mycket trevlig dag! Vid halv 3 åkte jag till kapellet i Skultorp. Där väntade Daniel (Ingen annan hade kommit än) och det var pysseldags! Så jag hade fixat bommulstråd och fick lära mig att knyta ett koptiskt radband. Eller egentligen början, jag vet inte hur man gör själva korset... Väldigt kul att äntigen lära mig! Många på Bjärka kunde det och jag ville lära mig, men det blev liksom aldrig av. Jag köpte ett, som var svart för det fanns inga andra färger, så nu hade jag köpt brun tråd och har nu börjat göra ett brunt radband! Tror att det kommer bli grymt snyggt. Under eftermiddagen var det flera som ramlade in och det blev en trevlig skara som var där och pysslade med olika saker och spelade spel.
Efter en sväng till Ica nära Skutorp satte vi oss i kyrksalen och tittade på "Stinsen brinner" av Galenskaparna. Sjukt bra är den! Och det var väldigt hög mysfaktor på detta. Efter det städade vi i ordning och diskade innan vi åkte hem igen. Mycket trevlig kväll, måste bli fler gånger!
Nu ska jag snart gå och lägga mig... I morrn blir det att hjälpa till på söndagsskolan och på måndag blir det återträff med sjöhagaledarna! Det längtar jag verkligen efter, blir kul att träffa dem igen!
Detta är början på mitt radband... lite ojämnt, men skyller på att
det är mitt första någonsin! Gillar färgen iaf...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0