Min tro

Ja nu har jag skapat en ny kategori; "Min tro". Här tänker jag att jag ska skriva tankar och sånt om Gud och livet. Också om jag har någon fundering eller känner för att skriva om mina åsikter kommer detta också att hamna i denna kategorin.
Så. Jag är kristen. Jag växte upp i kristen familj och har alltid gått i kyrkan, jag går i Elimkyrkan Skövde, som jag har skrivit om flera gånger tidigare. När jag var 12 år döpte jag mig, på ett församlingsläger på Sundsviksgården utanför Udevalla, i havet. Väldigt kallt! I efterhand känner jag nog att jag kanske borde väntat med det beslutet ett par år, för då var min tro fortfarande inte riktigt min egen, utan jag levde mkt på mina föräldrars tro. Men Gud har alltid varit det centrala i mitt liv och jag har aldrig tveka på att Han finns.
När jag var 13 år började jag åka på tonårsläger. (Inte så konstigt eftersom det var det året jag blev tonåring...) Och allt var så lätt. Man umgicks med massa kristna, fick undervisning och hade bön varje kväll. Allt var frid och fröjd. Man började utveckla sin egen tro. Åt båda hållen. Man växte i sin tro, men samtidigt började man också tvivla. Men det är ett steg i utvecklingen till att få en egen tro. För ingen person lever hela livet utan att tvivla. Det gör att man växer mycket och det utvecklar väldigt mkt!
Så efter åren på tonårslägren (Också dessa på Sundsvik, samma plats som jag döptes på...) fick jag sakta en egen tro. Sen blev det ungdomsläger och kristen festival. Festivalen var grymt inspirerande och man kände mer och mer att man behövde göra någonting. Jag och en kompis kände att nu måste vi göra någonting när vi kommer hem! Sen började vi gymnasiet, och vi började aktivera oss i en kristen skolgrupp. Vi började också vara med Cafébussen på stan och prata med folk och bjuda på fika. Det var roligt och man kände att man faktiskt började göra saker för att nå ut till folk.
Tiden gick och jag fortsatte aktivera mig mkt. (Jag försöker inte skryta och säga att jag är så duktig och from, jag bara berättar om mitt liv...) Jag började aktivera mig i kyrkan mer. Min passion för att jobba med barn, datorer och musik kombinerades och jag fick väldigt mycket att göra och var väldigt ofta där och gjorde olika saker. Sen började folk säga till mig att jag kanske ska gå bibelskola. Sagt och gjort, jag sökte. 7 bibelskolor sökte jag till och jag kom in på alla utom en. Till slut valde jag Bjärka-Säby. Jag hade aldrig hört talas om stället förut, men det kändes rätt. I efterhand inser jag att det var Gud som ledde mig dit. Vi var 10 personer i klassen, men det var massa olika aktiviteter där, så vi var inte ensamma. Jag stormtrivdes och jag utvecklades grymt mkt i min tro. Nu är jag tillbaka i skövde, söker jobb. Skulle egentligen vilja jobba i en församling, men det får bli senare. Men jag aktiverar mig mkt nu också, på söndag ska jag hjälpa till på söndagsskolan och spela gitarr.
Så, här har jag gjort en utläggning om min tro, kommer kanske lite mindre inlägg ibland! Gud är god och jag vill aldrig lämna denna tro!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0