Gårdagens inlägg - idag

Som rubriken antyder hade jag tänkt skriva ett inlägg igår, men så blev det inte, så det jag skulle skrivit om igår skriver jag om idag i stället! :)

Idag får jag iaf ge en dagens hiss. Ingenting jag kommer fortsätta med eller så, men idag (igår) var det faktiskt någon som verkligen förtjänade det!
Igår tog jag det mest lugnt, då jag har blivit förkyld och var hemma och kurerade mig lite. (Får alltid en hemsk hosta när jag är förkyld så jag knappt kan andas och låter som att jag ska kvävas...) men när mamma sen kom hem åkte vi iaf till rese för att köpa tågbiljetter till mig, då jag ska åka till Wero i Västerås i helgen. (Och förhoppningsvis träffa Emma en sväng också...) Mamma har poäng på sitt prio-kort så jag fick köpa biljetterna för dem. Problemet kom med hemresan. Planen var att jag skulle ta en sista minuten hem när jag visste när jag ville åka hem. Men då sa han som jobbade där att det antagligen inte kommer finnas några, så då skulle jag köpa en biljett ändå. Problemet var att det tåget jag ville åka med kunde man inte längre köpa biljetter för att det var så många som hade köpt redan (Trots att jag inte skulle köpa platsbiljet...)
Det är här som dagens hiss kommer in. Han som jobbade på Sj hjälpte mig då nämligen genom att boka mig på ett tidigt tåg och sen skrev han på den och stämplade den så nu får jag åka när jag vill med det tåget som går en gång varannan timma hela söndagen! Så dagens hiss går till Sören som jobbar på resecentrum i Skövde!
Får la ha en dagens diss också...
Dagens diss får nog bli hosta-så-jag-dör-förkylning. Man orkar inte göra någonting, det är svårt att andas och allt blir bara jobbigt!
Senare på kvällen gjorde jag också kycklig á la mormor! Min mormor är väldigt duktig på att laga mat och igår försökte jag mig på ett kycklingsrecept som hon brukar göra, med bland annat soja och senap. Väldigt god! Och jag tycker allt jag lyckades göra den god också... massa god var den!
Idag har jag bara tagit det lugnt hela dagen, snackade med Elsa en stund och så... Just det, fick reda på att min kusin Frank kommer till sverige och hälsar på på torsdag också! Min faster är från Sverige, men gift med en engelsman och deras äldsta son Frank är väldigt internationell, han stannar inte länge på samma ställe. Han har nu bott på många olika ställen i världen, för tillfället är han bosatt på Malta, men nu ska en av hans bröder (Han har 7 bröder och en syster... Det är tufft gjort!) få barn och han bor i Sverige, så nu kommer Frank och hälsar på en sväng! blir kul :)
God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0