Fullt upp i kyrkan!

Oj oj, vilken dag. Ska kanske börja med att summera att sen sist har jag inte gjort så mkt, skrapade fönster i lördags, hade hand om projektorn i kyrkan i söndags... I måndags planerade jag speed med Linda och var på gospelkör.

Sen i tisdags hade jag en ny lektion med kreativt skrivande. Det var stormigt ute, så det var inte så kul att gå dit, men som tur är har jag inte så lång väg, så det var inte så farligt. Intressant lektion där vi gick igenom några texter vi skulle läst till den dagen och sen gjorde vi en skrivövning. (Där vi för övrigt skulle skriva om vår egen födelse i olika versioner...) Det irriterande var att jag beställde en bok som ska vara som kurslitteratur för två veckor sen, men den hade inte kommit och jag skulle ha läst en text därifrån tills igår. Så igår kväll skickade jag ett mejl till dom och de skrev då att jag antagligen skulle få det idag, vilket jag också fick, så det var skönt!
Idag var det dags för Speed och 100-kamp (man skulle få så nära 100 poäng som möjligt). Problemet var att de som skulle haft hand om det inte kunde, därför fick jag och en till ta hand om det. Det blev mycket krångel på olika sätt och jag hade ingen anning om ifall det skulle gå vägen, men vi gjorde det bästa av situationen och det löste sig! Så jag och Carro åkte dit redan klockan kvart i 12 idag och började fixa. Vi skrev ut papper, rev sönder massa tidningar, kokade pasta, letade reda på saker till en lek och gjorde massa saker. Vi köpte lite grejer och åt mat från Orient Palace (MUMS!) och grejade. Vi var inte så efektiva utan hade det i stället trevligt och tog det lugnt, så det tog till ca 17.00 för oss att göra klart. Egentligen skulle jag gått till vakanspoolen på möte för att anmäla att jag vill vara timanställd (typ äldreboende och sånt), men det hanns inte med, så jag får ta det nästa vecka. Väldigt dumt att de bara har en dag i månaden, det är nog många som inte kan då! Och det här var nog en av de värsta dagarna det kunde blivit. Men det löser sig nog, jag får ta det nästa gång!

100-kampen blev iaf bra till slut, vi löste alla problem som hade uppstått och det blev bra. Drygt 30 ungar som alla har mycket energi och är pratglada kom dit och deltog och jag tror att de tyckte att det var kul. Sen gick vi upp och min pappa hade hand om en liten andakt, innan det tog slut. Nästa vecka blir det klättervägg med Josef, som också var med på Speed förra veckan, för han är bagare och då var han där och bakade tårta. Blir nog kul för dem att se honom igen!
Man har iaf fått en liten inblick i hur mkt ungdomsledare har att stå i och respekten för deras jobb har bara ökat!!!
För övrigt verkar det bli en bra vecka, imorrn ska jag träffa Anna-Sara en sväng, lördag pyssla och titta på film hos Daniel, söndag ha hand om söndagsskolan och sen på måndag är det återträff med ledarna från Sjöhaga! Ska bli väldigt roligt att träffa dem igen, har bara träffat några stycken av dem som var med där efteråt. Så jag ser fram emot detta! Ska också skriva en berättelse som heter "Clownen" till skolan, det kan bli intressant.
God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0