Cafébuss

Ja i fredags var jag då tillbaka på cafébussen här i stan. Innan jag gick bibelskolan var jag där så ofta jag kunde (när vår kyrka hade hand om det) från att jag var ca 16 år. Cafébussen är en buss som står varje vecka, oftast lördagar men vissa veckor på fredagar. Vi bjuder folk på gratis fika och ger dem möjlighet till samtal om tro eller om de bara vill snacka allmän goja, livsfrågor och liknande. Många samtal är bara luddigt tjat från fulla människor, men ibland får man verkligen tänka till och fundera på vad man egentligen tycker om vissa frågor.

Den här gången var det inga djupa teologiska frågor direkt, men det kom upp om man skulle skjuta djur, varför man tror på Gud trots att all fakta pekar emot det osv. Jag tror iaf på Gud, för Gud har gjort så mycket i mitt liv och ser ingen anledning till att inte tro på Honom! Han har alltid varit en stor del i mitt liv, mamma berättade att när jag var så där 3-4 år och var sjuk, var det alltid jag som föreslog att vi skulle be för det, före någon annan ens tänkte på det... Det har liksom alltid varit en så självklar grej för mig, Gudsnärvaron har alltid varit stark inom mig och jag har aldrig tänkt att "Gud finns inte" och har svårt att förstå varför jag skulle få anledning att tro på något annat. Att Jesus är Guds son tror jag självklart också på, annars skulle jag inte klara mig kristen... Att tro på detta är nog mer av ett val man gör. Jag har valt att tro på vad som står i Bibeln då den är inspirerad av Gud och därmed tror jag också att Jesus är Guds son som kom till jorden för att rädda mänskligheten! <3
Om jag ska ta ett exempel från mitt eget liv, då Gud har varit närvarande ska jag ta en händelse som var när jag gick på bibelskolan. Jag har haft migrän i många år och det är väldigt jobbigt, jag har varit hemma från skolan för det. I perioder har det varit en gång i veckan, andra perioder mer sällan, men annars ungefär två-tre gånger i månaden. Detta var självklart väldigt jobbigt, det hindrade mig väldigt mycket. Sen var det en kväll när jag hade extrem migrän och bara orkade inte göra någonting. Då gick jag in i fikarummet (antagligen för att dricka vatten eller nåt...) Och då var det en kille i min klass som frågade om han fick be för mig och för att jag skulle bli av med migrän. Och gissa vad? Sen dess har jag bara haft migrän 3 gånger. Och de var i början av december! Skulle tippa på typ den 14:e december... Det är fantastiskt, Gud hör verkligen bön!
Sen idag har jag varit på Sjöhaga. Det var församlingsdag med över 100 pers anmälda. Fantastiskt! Och det bara kryllade av barn. Det var gudstjänst, samtal, femkamp och god mat. Mycket lyckad dag. Jag gillar verkligen vår församling, jag är uppvuxen i elimkyrkan i skövde och är fortfarande med där, mina föräldrar och morföräldrar är också med där. (Farföräldrarna var det innan de dog...) Och jag känner de flesta, iom att jag har varit med så länge. Trots att det aldrig har varit så många i min ålder i vår kyrka har jag alltid trivts bra, kunnat prata med folk från många olika åldrar. Sen var jag ju borta på bibelskola förra året och då hände det mycket, så nu  har jag inte riktigt lika bra koll på vilka alla är, men det är fantastiskt att det kommer så många!
Ska snart gå och lägga mig och hoppas på att min förkylning inte ska bli för allvarlig, då jag hostar så jag redan har ont i bröstet och jag ska till Västerås nästa helg och då vill jag inte vara sjuk! Så detta blir en vecka då jag tar det lugnt och kurerar mig :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0