Tillbaka i Skövde!

Ja nu är jag tillbaka i Skövde igen. Det var en händelserik, men samtidigt lugn och mysig! Det började med att jag kom till Västerås klockan tio i två på dagen. Då åkte vi till deras nya shoppingcenter, där Wero hade hört att de hade en hamburgarrestaurang där de anställda åkte rullskridskor och det tyckte vi att det ville vi ju se! Men besvikelse, inga rullskridskor någonstans! Inte en enda! Maten var helt okej, inte så god hamburgare, men desto godare pomm frites... Iaf, sen åkte vi och handlade och fixade lite innan vi åkte till lägenheten. Där chillade vi mest, åt tacos, tittade på Idol och sen på "Juno"... och spelade typ guitar hero, fast något annat, kommer inte ihåg vad det hette :p vi la oss ganska sent, pratade ganska länge... Men iaf, till slut somnade vi iaf.
Dagen efter var väldigt rolig! Vi vaknade rätt sent och tog det ganska lugnt till typ 12, då vi åkte in till stan för att träffa världens bästa Emma! Emma som jag gick på Bjärka ihop med, det var jätte kul att träffa henne igen! Vi åt på stan ihop och snackade massa, had som catching up to do om man säger så ;) Sen skulle hon planera sin mammas födelsedag och vi gick skilda vägar igen. Jag, Wero och Tommy åkte då och bowlade. Första gången gick det rätt bra för mig, inte så bra för Tommy och wero... (Jag fick nästan lika bra som Tommy och jag är ändå inte bra alls...) Men nästa serie blev Tommy bara bättre och jag skulle tro att det var till skada för mina poäng, så det gick bara sämre och sämre för mig. Men men, bowling är alltid kul!
Sen åkte vi hem igen, chillade, åt lasange, tittade på tv o film, Jönssonligan den här gången. (Kommer inte ihåg vad denna jönssonliganfilmen hette, men det är den sista...) Satt och tjötade allmänt och la oss ännu senare, vilket inte var så bra med tanke på att vi var tvugna att gå upp tidigare idag.
För idag bar det av till kyrkan. Jag drog med Wero och Tommy till Korskyrkan i Västerås, där det var familjegudstjänst med tema "Andens frukter". Mysigt möte, lite större kyrka än vår kyrka. Vi träffade en tjej från Högskolan i Västerås som var så glad att det var studenter där, för tydligen har de inga studenter i sin kyrka. Så det var trevligt, många trevliga människor i den kyrkan! (Emma brukar gå där, det var hon som tipsade om den, men hon var inte där för hon skulle träffa en kompis...) Sen åkte vi hem och lagade korv stroganoff, chillade lite (Känner att jag skriver chilla väldigt mycket i det här inlägget, men vi chillade a lot :p) sen åkte Tommy och tittade på ett fotbollslag han ska börja träna och jag och Wero gick i det nya shoppingcentret en sväng (Kommer inte ihåg vad det heter...) köpte bland annat två kokböcker. Anyways, mer ta det lugnt och sen kom mormor och morfar och hämtade mig, för de var i sthlm och hämtade mig på vägen hem! Och nu sitter jag då här. Väldigt nöjd med helgen, hoppas att det blir fler såna i framtiden! :)
;
Väldigt fint namn på en maträtt ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0