Gengåvan, hus på hjul borta och grillkväll...

Idag har det hänt ganska mkt. Det började med att jag vaknade en minut innan klockan ringde klockan halv 8 (Jag brukar inte ens kunna vakna av klockan klockan 10...!) och sen gick jag till Gengåvan. Det var bara folk från vår kyrka, så det var kul att se massa bekanta ansikten.
Sen ringde en av medlemmarna i EFK Väst kommitén från vargön, för han skulle köpa vår husvagn och han ville komma och hämta den idag. Så efter en förmiddag med att ställa upp filmer och pärmar och grejer i hyllorna (De semesterstängt, men öppnar på tisdag så vi gjorde i ordning inför det) gick jag och hem och plockade ur alla grejer som vi hade klar i husvagnen och sprang runt och letade efter gasoltub, reservdäck och nycklar (hittade bara gasoltuben, för vi hade slängt reservdäcket och nyckeln var bara borta...) och sen kom de för att hämta den. Allt gick bra och nu har vi inte längre den kvar, det har jag blandade känslor för.
Vid halv fem kom Linda, för vi skulle hem till Gunnel i kyrkan på grillkväll. Vi åkte dit och var först av alla där, men senare droppade resten in. Alla var ca 10-15 år äldre än oss minst, men det var ändå väldigt trevligt! Vi satt och pratade, grillade, åt, tjötade lite mer och bara hade allmänt härligt. Gunnel gick också igenom hur sjöhagalägret kommer att vara upplagt nästa vecka, för det är hon som frågade mig om jag ville komma med dit och jag visste ingenting, eftersom jag aldrig har varit där förut.
Sen blev det dags för att åka hem, för vi var trötta och Linda var tvungen att åka hem och packa, för hon ska till Gullbranna med sina föräldrar i helgen. I morgon blir det att städa och fixa hela dagen, för på sena eftermiddagen kommer mina föräldrar hem igen! Blir kul att se dem igen!


Hej då, kära pimpade husvagn! Tack för dessa åren ;)

God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0