Dag hos morföräldrarna

Idag vaknade jag hyffast tidigt av att morfar ringde mig. Han frågade om jag ville komma till dem en sväng, så det blev det. Det slutade med att jag stannade där hela eftermiddagen plus en bit av kvällen. Det har varit en mycket trevlig dag med rummikubb, korsord, sitta ute och vila och Allsång på Skansen. Skönt att komma iväg lite och göra någonting annat!

Natten till igår kom Nathalie hit ca tio i två. Vid 3 hittade vi kort med frågor på som hör till något spel och vi började fråga varandra frågorna på skämt och jag vet inte hur det gick till, men plötsligt var klockan halv 7 på morgonen och vi var fortfarande vakna. Så då gjorde vi oss i ordning och gick och la oss. Kändes konstigt att gå och lägga sig när det var så pass ljust och var på väg att bli ljusare! Sen sov vi till ca halv 2 och då gick vi upp och gjorde pytt i panna. Sen blev det en slapp dag eftersom vi var så sega efter natten och sen åkte hon hem till sig tjugo i tio på kvällen.
Det är ganska tomt att vara hemma ensam i ett så här stort hus hela dagarna, men det är skönt också, förutom på nätterna. Tur att vi har larm, då känner man sig iaf lite tryggare! Men jag fixar och grejar i mitt rum och gör lite andra saker, så det går ingen nöd på mig! I morgon ska jag träna tänkte jag, måla ett täsers, rensa lite ogräs och sen träffa Linda en sväng. Med henne blir det antingen bad eller film, beroende på vad det är för väder. (Hoppas på bad!!) Sen på torsdag ska jag med mormor och morfar till Gengåvan och hjälpa dem att ställa upp böcker, eftersom de snart ska öppna igen efter att ha haft semesterstängt. Om jag inte får något jobb kommer jag kanske hjälpa till lite där även senare, för att ha någon typ av sysselsättning och att få lite meriter. Känns ganska bra!
Så det här känns som en bra vecka ändå, trots att den stundvis är lite seg! Och jag ser fortfarande fram emot att vara lägerledare nästa vecka!
Morföräldrar <3

God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0