Dålig uppdatering!

Oj oj, nu var det ett tag sen jag uppdaterade, men har inte riktigt varken orken eller tiden till det. Det har hänt ganska mkt sen sist.

Onsdag förra veckan åkte hela klassen till Shalombåten (En evangelisationsbåt som seglar på östersjön och i Göta kanal). Vi var där t om fredag och det var väldigt roligt. Vi åkte dock inte så mycket, men vi hittade på roliga saker ändå. Vi var bland annat ute och plockade kantareller... fast inte så mkt plockande för mig och de jag gick med, vi hittade en (Y) men vi hade kul ändå! En dag skulle folk bada och då hoppade de i en lian från båten och släppte när de var över vatten... de flesta av gångerna. En av killarna i min klass hade nämligen tänkt att dyka, men så hann han inte så han tänkte åka tillbaka till båten och börja om igen (det hade de gjort innan när de inte badade), men så hade han för hög fort och brakade in i båten. Aj aj aj, där fick han en skada på svanskotan, så nu kan han inte sitta ner så länge, utan har massa stolar framställda på lektionerna som han ligger på. Men det är så det kan gå^^

Sen åkte jag hem den helgen, åkte med Matilda från min klass till Jönköping och där kom mina föräldrar och hämtade mig, så jag slapp iaf åka tåg någonting, det hade jag tröttnat lite på veckan innan^^ Det var en bra helg, på lördagen bakade jag och umgicks med min mamma, sen på kvällen gick jag ut och åt för att fira en kompis som snart fyller år. Kul att träffa lite gamla kompisar igen! Jag har liksom inte träffat dem på ca en månad. Det kändes dock lite konstigt att gå från att vara på en bibelskola med brödraskap, systerskap, husfolk och massa andra (kan hända att jag skriver om dem nån gång, men inte nu...) som också bor här, till att komma hem och träffa andra folk som inte är kristna och inte är alls likadana och inte bor på skolan. Det var en väldigt stor skillnad faktiskt, större än man hade räknat med!

Sen på söndagen var jag i kyrkan och där träffade jag en tjej som jag också träffade när vi hade församlingsdagen på Sjöhaga förra veckan. Det var kul att träffa henne igen, hon är rolig och vi kommer väldigt bra överens, trots att vi inte har känt varandra mer än nu ett par veckor. Vi umgicks ett tag efteråt också, tills jag var tvungen att packa ihop mina grejer, eftersom det var dags för mig att dra mig tillbaka till Bjärka. Tillbakaresan gick bra och allting var i tid, inga olyckor och någonting.

När jag var i Linköping var jag lite nervös för att ta bussen till Bjärka, för jag har aldrig gjort det och det var kolsvart ute, jag var rädd att jag skulle hoppa av fel och visste inte riktigt vart bussen skulle stanna. Men när jag då satt och väntade på bussen kom Louise från min klass och vi båda blev väldigt lättade eftersom ingen av oss hade åkt dit förut! Så vi åkte ihop till skolan och då gick det bra. Vi kom dit och firade en tjej från klassen som fyllde år med en kardemummakaka som jag hade bakat på lördagen och hade det allmänt mysigt!  Det blev en väldigt bra helg.

Sen den här veckan har vi inte gjort så väldigt mycket, min rumskompis flyttade till ett eget rum så nu är vi alla i varsitt rum, vi var på stan en gång (jag köpte dock nästan ingenting) och sen har vi bara varit här. Vi är 6 personer kvar i helgen, men en av oss skulle kanske åka iväg idag, jag vet inte. Jag tog sovmorgon idag, så jag har ingen koll på några eller vart några är. Igår gick jag med och tittade på när folk spelade fresbeegolf (Jag tycker själv inte att det är särskillt roligt så jag gick bara med för sällskaps skull) och sen bastade några på kvällen, men jag och en tjej till tittade på "Se upp för dårarna".

Just det, jag har också färgat håret, typ röd-lila-brunt och så har jag stickat klart min första tossa och jag tänkte lägga upp bilder på båda händelserna, men jag det trådlösa internet funkar inte för tillfället så fick använda skolans dator nu, så får lägga upp dem senare.

Idag blir det nog bara till att ta det lugnt, det är snart lunch, sen får vi väll se.

God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0