Vilken helg, vilken helg!

Den här veckan var det ingenting särskillt med, men vilken helg!

I fredags skulle mina föräldrar komma hit. I och med att mamma var i Sthlm skulle hon komma direkt hit och jag skulle träffa henne på stan vid halv 6. Men när jag skulle gå till bussen sa hon att hon inte hann med tåget, så hon skulle komma vid halv 7-7, men pappa skulle också komma då så de skulle komma direkt till Bjärka. Sen när jag ringde och frågade om hon var framme än (typ tio i sju) sa hon att hon skulle komma vid halv 8... jag fattade ingenting, eftersom hon nu skulle komma en timma senare än hon sa innan, men jag tänkte inte mer på det efteråt.

Sen kom jag på att några från klassen skulle in till stan vid 8, så då kunde ju jag åka med dem och möta mamma på rese tänkte jag, men det verkade inte mamma ville. Hon sa att hon skulle prata med pappa och sen ringa tillbaka och efter en stund ringde i stället pappa för mammas mobil hade dött, så jag skulle ändå åka dit och möta henne. Så jag åkte dit... men mamma fanns inte på station(!) Jag blev lite orolig, men tänkte att pappa snart skulle komma, så det var inte så farligt. Pappa kom, verkade lite förvånad att mamma inte var där, men sa att vi skulle vara stilla och så kom hon kanske, jag började gå lite ändå för att kolla en gång, men när jag tittade bak så jag att där kom ju mamma! Det var skönt eftersom jag verkligen började undra vart hon hade tagit vägen.

Men det tog inte slut där! När jag hade kramat mamma kom min syster och hennes pojkvän genom dörren! Hon bor nu i Sthlm och jag har inte träffat henne sen i Augusti, men där kom hon. Då hade de lurat mig hela tiden och mamma hade blivit ditskjussad av min syster och hennes pojkvän (okej, fästman ska jag kanske säga, eller sambo... jaja^^) och de hade haft fullt sjå med att hålla mig oviss, men jag misstänkte verkligen ingenting! Jag blev iaf väldigt glad och sen gick vi allihopa ut och åt innan vi åkte tillbaka till Bjärka. Det blev en sväng runt annexet med syster + systers sambo, sen begav de sig hem, medans mina föräldrar gick och la sig och jag och mina klasskompisar som var kvar på skolan över helgen tittade på "Forest Gump" innan jag gick och la mig.

Sen var jag och föräldrarna i Skänninge över lördagen och träffade några kompisar. Vi satt och fikade mitt i affären som mamman i den familjen jobbade i, det kändes väldigt konstigt att sitta där när det kom kunder, men det var trevligt! Sen åkte vi hem till dem och tittade på "Death on a funural" och bara umgicks, vilket var mkt trevligt och sen åkte vi tillbaka till Bjärka och mina föräldrar begav sig hem.

Sen idag har en kompis som jag har åkt på läger med innan varit här och hälsat på. Hon bor nämligen i Linköping för tillfället och pluggar, så då tänkte vi att det vore roligt att hon kunde komma, så vi gick en sväng, gick runt på slottet och bara umgicks, det var riktigt roligt! En mycket rolig helg!

God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0