"Runda och goa"

Det var vad charlotta som har hand om köket sa att det var hennes mål att få oss här på Bjärka. Jag tror att det kommer lyckas. Vi äter 6 ggr om dan; frukost, fika, lunch, fika, middag, kvällsmat. I fredags köpte vi fredagsmys vilket räckte tills igår då vi dessutom fick påfyllning av hon som är ansvarig på skolan, som det fortfarande är kvar av. Jag kommer verkligen inte vilja stå på någon våg efter det här året. Men jag trivs fortfarande!

Idag var vi i pingstkyrkan i Linköping. Iom att vi går på bibelskolan som de har hand om, så fick vi sitta uppe på scen halva gudstjänsten, för att folk skulle kunna kolla på oss. Sen fick vi säga namn och vart vi kom ifrån, sen fick vi sätta oss i bänkarna. På grund av godisköp av vissa och tankning kom vi sen sent till maten, men det var inte undanplockat så vi fick mat ändå. Sen träffade jag en kille som heter Simon som var med i Elim ett tag, men som sen flyttade därifrån. Jag blev ganska chockad, men det var kul att se ett bekant ansikte.

I kväll vankas det pastasallad och kladdkaka (som sagt, runda och goa...) och sen spelkväll med klassen + husfolket (husfolket är folk som hjälper till och jobbar frivilligt på gården och som även har viss andlig vägledning och bland annat måste vara tysta från halv nio på kvällen till åtta på morgonen) så det blir väldigt mysigt, tror jag. Sen börjar det en ny skolvecka, men det är inte alltför jobbiga lektioner, så det blir nog bra. Vi skulle badat förut, men det började regna så det blir nog ingenting med det. Ska dock försöka bada någon gång snart, för vi bor ändå precis vid en sjö med badplats (trots att det inte är den fräschaste sjön...), så borde ju passa på.


God bless


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0