Flytta hemifrån... hmm...

Idag var jag ledare för Speed igen (barngruppen i vår kyrka) och det var lika underbart som vanligt, helt underbara barn! Vi hade småstjärnorna, och jag kände mig gammal. Tydligen var det nämligen väääldigt längesen som småstjärnorna gick... Vi frågade om de visste vad det var och de sa "Vi har kört det i skolan någon gång..." och skolorna måste fått inspiration från småstjärnorna och då kan man tänka att de kanske borde förnya sig lite och kalla det för talang eller nåt, eftersom dagens barn inte vet vad småstjärnorna är^^

Men i alla fall, det var inte det jag skulle skriva om. På slutet av samlingen så hade en annan ledare lite avslutning och då pratade hon om att jag och min syster ska flytta härifrån i höst och därmed inte längre kommer vara kvar som ledare, vilket alla tyckte var jätte tråkigt. När vi sen hade fika var det en tjej, som för övrigt spelar i en stråkorkester som är nedanför min (jag spelar cello, hon spelar fiol) och frågade om jag då också skulle sluta i orkestern (vilket jag så klart ska) och hon tyckte att det var tråkigt.

Jag känner att jag skriver mycket innan jag kommer fram till någon poäng, men i alla fall. Jag börjar nu inse hur mycket jag kommer sakna de här barnen när jag flyttar härifrån. Efter ett år som deras ledare börjar man få en typ av relation till dem och de börjar öppna sig mer och mer för mig, vilket är väldigt roligt och jag vill inte lämna dem, trots att jag vet att jag inte kan stanna kvar, för jag känner att jag är redo för bibelskola och att det är det jag borde göra, så det blir flytt. Det här var egentligen själva poängen.

Det är sjukt kort tid till studenten (37 dagar) och det är sjukt mycket att göra tills dess, jag börjar bli ganska stressad. Men samtidigt ska det bli kul och jag ser fram emot det. På måndag ska jag och en kompis på intervju hos sommarlovsentrepenörerna och jag hoppas verkligen på att få det jobbet. Det vore så bra att få göra precis vad man ska göra och arbeta när det passar osv. och ändå få pengar, jag vet inte än om jag får något annat jobb och jag behöver verkligen pengar, så det får jag verkligen hoppas på.

Lite tankar bara så här på kvällskvisten^^ chao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0