Bra dag!

Idag har det varit en bra dag. Vi hade opponering på samhällen och jag trodde att jag skulle få värsta sågningen på min uppsats, men det var mest possitivt. Eftersom jag hade det idag, så slipper jag ha samhäll på fredag, så då har jag bara en lektion 13.10, vilket känns väldigt skönt.

När jag kom hem fick jag ett brev från Strandhems bibelskola om att jag hade blivit antagen. Igår fick jag också brev om att jag har blivit antagen på Bjärka-Säby. Det känns väldigt kul att det börjar komma, så man känner att jag kommer ha någonting att göra i höst. Jag känner att det kommer bli väldigt skönt att komma iväg och börja på bibelskola, så jag liksom får en ny start. Jag hade också en telefonintervju med en kille från Glimåkras folkhögskola och jag insåg då att jag nog har väldigt meriterande saker inför bibelskola, så som cafébussen, spela och sjunga i kyrkan, projektortekniker, barnledare, m.m. och jag tycker att det kändes väldigt bra, jag tyckte att han verkade få en väldigt possitiv, och rättvis bild av mig så det känns bra.

Jag har sammanlagt skickat in till 7 bibelskolor, det svåra blir bara att bestämma vilken jag ska gå, men jag får hoppas på att Gud ska leda mig i mitt val och att jag ska komma på vilken jag ska få ut mest utav.

Idag var jag också ledare på barngruppen Speed i kyrkan, det är ett väldigt härligt gäng, och jag kommer verkligen sakna dem när jag flyttar härifrån!

Ja, det var min dag typ :P jag är glad, men trött. I morgon ska jag ev. gå ut och fira en kompis som fyller 18, om det inte är en för stor risk att jag blir sjuk, jag får verkligen inte bli sjuk till på lördag, då jag och två kompisar ska ha en ungdomsgudstjänst, som är vårt projektarbete nu i trean. Jag börjar bli nervös, men jag tror att det kommer bli grymt bra!


Kommentarer
David Blondell

Hej! Kul att du har börjat skriva blogg!

2010-04-21 @ 23:46:57
URL: http://www.elimskovde.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0